データ分析サービス Data Talent Development Services

データをビジネスに活用し、イノベーションへとつなげるためには、そのプロセスをカバーする専門的なスキルと知識、経験が必要となります。データアナリティクスラボでは、データ収集および前処理から統計・機械学習モデルの構築、成果の可視化まで広く支援可能なプロフェッショナルサービスを提供します。

In order to utilize data for business and lead to innovation, specialized skills, knowledge, and experience are required to cover the whole process. Data Analytics Lab provides a wide range of professional services that can support everything from data collection, preprocessing to building statistical and machine learning models, and visualizing results.

数理モデルの構築と分析 Building mathematical models and analysis

数理モデルの構築と分析

多変量解析などの統計的手法による数理モデルの構築と分析を行います

Build and analyze mathematical models using statistical methods such as multivariate analysis

CASE 01

階層ベイズモデリングによる消費者の異質性を考慮したマーケティング分析

Marketing Analysis Incorporating Consumer Heterogeneity Using Hierarchical Bayesian Modeling

CASE 02

商品販売予測における顧客の先駆的行動影響を踏まえた多変量解析の分析

Multivariate analysis based on the influence of customer's initial behaviors on the forecast of product sales

CASE 03

コミュニケーションサービスにおける会員クラスター分析とサービス利用パターンの理解

Cluster analysis for the members of communication services and understanding of service usage patterns

CASE 04

オンラインサービス利用定着に向けた因果推論によるバイアス除去と効果測定

Removal of bias and verifying the effect by causal inference to gain and keep users for web services

CASE 05

MMMを用いたマーケティング効果の把握やそれに基づくKPI策定、広告の最適予算配分

Understanding marketing effectiveness using MMM (Marketing Mix Modeling) and establishing KPIs based on that, along with optimal budget allocation for advertising.

CASE 06

検診データを用いたCox比例ハザードモデルによる生存時間分析

Survival Analysis Using the Cox Proportional Hazards Model with Health Screening Data

機械学習モデルの構築 Building machine learning models

機械学習モデルの構築

AIシステム開発のための機械学習モデル構築を行います

We build machine learning models for AI system development

CASE 01

深層学習によるクロスセル、アップセルの候補先顧客選定モデルの研究・開発

Research and development of customer selection model for up-selling and cross-selling by deep learning

CASE 02

人物動画に対する機械学習を用いた印象スコア算出モデルの開発

Development of machine learning models for calculating the impression score from the videos

CASE 03

機械学習モデルを用いた旅行パッケージの価格最適化

Price Optimization for Travel Packages Using Machine Learning Models

CASE 04

歩行動画を用いた認知症判定モデルの構築

Development of a Dementia Diagnosis Model Using Gait Video Data

CASE 05

時系列予測モデル(一般化加法モデル)を用いたサブスクのバズり検知

Buzz Detection for Subscription Services Using Time Series Forecasting (Generalized Additive Model)

CASE 06

医療分野における音声データの異常検知モデル構築

Development of an Anomaly Detection Model for Audio Data in the Medical Field

CASE 07

オンライン動画サービスにおけるレコメンドモデルの開発と実装

Development and Implementation of a Recommendation Model for an Online Video Service

CASE 08

機械学習モデル運用の高度化に向けたMLOps基盤の構築

Building an MLOps Platform to Enhance the Operation of Machine Learning Models

分析基盤の構築と事業KPIの可視化 Development of an Analytics Infrastructure
and Visualization of Business KPIs

分析基盤の構築と事業KPIの可視化

社内外のデータ活用のためのデータパイプラインの開発と事業成長のためのKPIの可視化を行います

We develop data pipelines to enable the utilization of internal and external data, and visualize KPIs to support business growth.

CASE 01

製造業におけるアプリユーザの行動分析と可視化ダッシュボードの開発

Behavior analysis on application users in the manufacturing industry and development of visualizing dashboard

CASE 02

営業課題に関する指標の検討とBIツールによる可視化ダッシュボードの開発

Building KPI for sales issues and development of visualizing dashboard by BI tools

CASE 03

小売ECサイト購買情報・ユーザーロイヤリティ・販促CP効果のBI構築

Development of BI Dashboards for Retail E-Commerce Purchase Data, User Loyalty, and Promotional Campaign Effectiveness

CASE 04

小売アプリ利用ユーザーのRFM定義作成/分析・販促施策効果検証(A/Bテストなど)・販促施策立案

RFM Segmentation and Analysis of Retail App Users, A/B Testing of Promotional Campaigns, and Strategy Planning

CASE 05

ETLパイプラインの構築と保守・運用

Development, Maintenance, and Operation of ETL Pipelines

CASE 06

データ分析高度化に向けたデータ拡充のためのテーブル設計

Table Design for Data Expansion to Advance Analytical Capabilities

先端理論の実装 Implementation of advanced theory

先端理論の実装

論文のリサーチと先端理論の実装を行います

Research State of the Art(SOTA) and implement advanced theories

CASE 01

LLMモデルマージの調査と検証

Research and Evaluation of LLM Model Merging

CASE 02

GraphRAGの調査と検証

Research and Evaluation of GraphRAG

CASE 03

時系列基盤モデルの調査と検証

Research and Evaluation of Time Series Foundation Models

CASE 04

Vision Language Modelの動向調査と概念実証

Research on Trends and Proof of Concept for Vision-Language Models

CASE 05

ヘルスケア領域におけるAI・データサイエンス活用の最新動向リサーチとプロダクト実装

Research on the Latest Trends in AI and Data Science Applications in Healthcare and Product Implementation

CASE 06

量子コンピューティング技術を活用したRNA構造の最適化

Optimization of RNA structures using quantum computing technology.

データ処理の高度化 Pursuing the sophistication of data processing

データ前処理作業

データ分析の精度・性能を最大限に高めるためのデータ前処理作業 (クレンジングや欠損処理、外れ値処理などのデータクレンジング、アノテーション) を行います

Data preprocessing work to maximize the accuracy and performance of data analysis

CASE 01

分析用データベース構築のためのデータスクレイピング

Data scraping for building analytical databases

CASE 02

モデル構築や可視化のためのデータクレンジング、アノテーション

Data cleansing and annotation for model building and visualization

CASE 03

LLMを活用した対話データの要約、アノテーション

Summarization and annotation of conversational data using LLM (Large Language Models).

CASE 04

LLMによる人名や地名などの固有表現抽出/固有表現分類や誤字脱字チェック

Extraction of proper nouns such as names and places, and classification of these entities, as well as spell checking and typo detection using LLM

CASE 05

Microsoft Fabricによる統合データ分析プラットフォーム開発

Building an Integrated Data Analytics Platform with Microsoft Fabric