数理モデルの構築と分析 Building mathematical models and analysis
多変量解析などの統計的手法による数理モデルの構築と分析を行います
Build and analyze mathematical models using statistical methods such as multivariate analysis
CASE 01
商品販売予測における顧客の先駆的行動影響を踏まえた多変量解析の分析
Multivariate analysis based on the influence of customer's initial behaviors on the forecast of product sales
CASE 02
コミュニケーションサービスにおける会員クラスター分析とサービス利用パターンの理解
Cluster analysis for the members of communication services and understanding of service usage patterns
CASE 03
オンラインサービス利用定着に向けた因果推論によるバイアス除去と効果測定
Removal of bias and verifying the effect by causal inference to gain and keep users for web services
CASE 04
MMMを用いたマーケティング効果の把握やそれに基づくKPI策定、広告の最適予算配分
Understanding marketing effectiveness using MMM (Marketing Mix Modeling) and establishing KPIs based on that, along with optimal budget allocation for advertising.