数理モデルの構築と分析 Building mathematical models and analysis

多変量解析などの統計的手法による数理モデルの構築と分析を行います
Build and analyze mathematical models using statistical methods such as multivariate analysis
CASE 01
階層ベイズモデリングによる消費者の異質性を考慮したマーケティング分析
Marketing Analysis Incorporating Consumer Heterogeneity Using Hierarchical Bayesian Modeling
CASE 02
商品販売予測における顧客の先駆的行動影響を踏まえた多変量解析の分析
Multivariate analysis based on the influence of customer's initial behaviors on the forecast of product sales
CASE 03
コミュニケーションサービスにおける会員クラスター分析とサービス利用パターンの理解
Cluster analysis for the members of communication services and understanding of service usage patterns
CASE 04
オンラインサービス利用定着に向けた因果推論によるバイアス除去と効果測定
Removal of bias and verifying the effect by causal inference to gain and keep users for web services
CASE 05
MMMを用いたマーケティング効果の把握やそれに基づくKPI策定、広告の最適予算配分
Understanding marketing effectiveness using MMM (Marketing Mix Modeling) and establishing KPIs based on that, along with optimal budget allocation for advertising.
CASE 06
検診データを用いたCox比例ハザードモデルによる生存時間分析
Survival Analysis Using the Cox Proportional Hazards Model with Health Screening Data